Köpvillkor
Vår målsättning är att ge Dig som kund en trygg och professionell service. Nedan följer våra köpvillkor. Vid frågor och synpunkter kontakta gärna vår kundservice på mail: [email protected]
BESTÄLLNING
Det finns inget minsta beställningsvärde. Alla beställningar är välkomna. En beställning är slutförd när du erhållit en e-postad orderbekräftelse av Corner75. Orderbekräftelsen genereras automatisk vilket kan medföra ev. fel i ex lagersaldo, leveranstid eller liknande.
Vid reserverar oss för avvikelser avseende orderbekräftelsen vilket innebär att Corner75 förbehåller sig rätten att korrigera detta i efterhand.
Om en vara ej kan levereras kontaktas du via e-mail eller telefon.
Avbeställning av en order kan göras till vår kundservice ända fram till dess att varan har packats och kunden fått mailbekräftelsen.
ÅLDERSGRÄNS
För att få handla i vår webbutik krävs att Du innehar en ålder på 18 år. Är du yngre än 18 krävs målsmans godkännande.
PRIS
Samtliga priser är angivna i SEK inkl 25% moms. Corner75 förbehåller sig rätten av att genomföra prisändringar och reserverar sig för eventuella feltryck samt slutförsäljning.
BETALNING
Vi erbjudebetalning via Swish, Corner75 kontonummer eller genom Klarna Checkout där du enkelt betalar med ditt betalkort på ett säkert sätt. Du kan välja mellan faktura, kortbetalning eller direktbetalning via din bank. Angiven leveransmottagares namn och adress måste överensstämma med kortinnehavarens namn och adress. Kontrollera att korrekt telefonnummer och mail-adress är angiven innan köp genomförs, det är till mail-adressen all betalinformation kommer skickas. Kortinformation sänds via SSL-kryptering och Klarna – dessa lagras ej.
LEVERANS
- DHL, Postnord, DB Schenker , leverans av oss.
- Hämta själv produkterna i Kungälv efter överenskommelse på mail om tid och plats utan extra kostnad. När din order är redo att hämtas får du ett mail av oss där vi kommer överens om utlämningen.
FRAKTKOSTNAD
Corner75 erbjuder frakt för 69Kr inom Sverige (gäller ej möbler eller skrymmande paket).
Du har även möjlighet att själv hämta produkterna hos oss i Kungälv efter överenskommelse utan extra kostnad.
Paket som inte hämtats ut och som returnerats av fraktbolaget återbetalas ej till kund.
FRAKTKOSTNAD TILL UTLANDET
Kontakta oss för fraktavgifter till utlandet, [email protected]
RETUR - Öppet köp i 14 dagar
Enligt distansavtalslagen kan du ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet. Varan skall returneras i det skick Corner75 har skickat i, dvs oanvänd och i originalförpackning med eventuella originalhandlingar.
Vill du skicka tillbaka en vara mailar du först till [email protected] för vidare instruktioner. Köpesumman återbetalas i sin helhet, dock ej frakt och betalkostnader. När du utnyttjar ångerrätten står du som kund för returfrakten och som kund är du ansvarig för eventuella transportskador, returnera därför produkter väl emballerat. Ångerrätt gäller ej beställningsvaror.
Särskilda villkor gäller för retur av produkter från varumärken Blomus, Spring Copenhagen ,KREAFUNK ,Affari och Ceannis. Maila oss för tillvägagångssätt av retur. Varor från dessa varumärken skickas tillbaka direkt till leverantören (Happynest) med hjälp levererad returfraktsedel och har en fast returfraktkostnad på 125 kr (returfraktkostnad är 499 kr för möbler och skrymmande varor). När returen har kommit in och blivit godkänd görs en återbetalning minus returfraktkostnaden senast 20 dagar efter att vi mottagit varan. Vi återbetalar via samma betalsätt som vid köpet och vi förbehåller oss rätten att göra ett prisavdrag och drar summan från returbeloppet om produkten har blivit skadad. Det tar därefter ca 5-7 arbetsdagar innan du har pengarna tillbaka på kontot. Vi löser inte ut paket som skickas REK/postförskott.
Varor som skickas åter utan överenskommelse med oss återbetalas ej.
Glöm inte att du måste betala eller pausa din faktura hos Klarna. Vi kan inte göra det åt dig men du kan logga in på ditt konto hos Klarna för att betala eller pausa fakturan eller ringa till 08-120 120 10
REKLAMATION
Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad var vänlig kontakta oss omgående på [email protected] för tillvägagångssätt. Fota eventuell defekt/skada och vidarebefordra till oss. Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 7 dagar från att du mottagit din vara. Skicka inte tillbaka någonting utan att kontakta oss först, vid transportskada skall du omedelbart meddela utlämningsstället och behålla emballaget.
OUTLÖST PAKET
Avgift för outlöst försändelse eller misslyckat leveransförsök debiteras.
I de fall paket, brev, postpaket eller lastpall/större paket returneras till Corner75 AB av fraktbolaget på grund av att beställaren/mottagaren:
1) inte löst ut paket från utlämningsställe
2) inte varit anträffbar på uppgivet telefonnummer för avisering
3) vägrat ta emot leveransen
4) uppgivit felaktiga namn-, adress eller kontaktuppgifter,
kommer Corner75 AB debitera beställaren en avgift. För brev och paket uppgår avgiften till minst SEK 400 inkl. moms och för lastpall/större paket till minst SEK 600 inkl. moms. Avgiften tas ut för att täcka Corner75 ABs kostnad för returfrakten samt returadministrationen och debiteras kunden via faktura.
Om kostnaden för frakt och returfrakt överstiger 400/600 kronor, betalar kunden den faktiska kostnaden.
EMBALLAGE
Vi tänker på miljön så vi återanvänder kartonger vi har i lager när vi skickar ut varor